Wraz z rozwojem Legends of Aria deweloperzy ciągle ulepszają i modernizują systemy gry, a najnowszym, który pojawi się tuż tuż, jest system Allegiance, który pozwala graczom przysiąc wierność jednemu z bogów, aby wziąć udział między innymi w wojnach między frakcjami. Według najnowszego blogu deweloperów zespół ma dwa cele w zakresie przebudowy systemu Allegiance: „Po pierwsze, powinny on zachęcać graczy do rywalizacji. Allegiance są systemem opt-in i obecnie uważamy, że przyczynić się on może do zachęcenia Graczy do większej aktywności. […] Drugim celem jest zapewnienie graczom większych możliwości i zachęt do angażowania się w pełną wyzwań i satysfakcjonującą walkę ”.
W tym celu zespół wprowadza kilka poważnych zmian i uzupełnień w systemie. Na początek pojawi się nowa wierność poświęcona lordowi Ebrisowi, która powinna „stworzyć bardziej dynamiczną równowagę sił między wrogimi wiarami” i „dać graczom więcej możliwości organizowania się ze sobą i przeciwko sobie”. Ponadto system rankingowy zostanie poddany przeglądowi, tak aby punkty rangi „nie znikały tuż po opuszczeniu sojuszu lub zmianie stron”, co powinno, miejmy nadzieję, zachęcić graczy do „zmiany stron” i przyłączenia się do mniej dominujących sojuszników. Allegiance otrzymają również sezony, które „okresowo resetują rankingi, umożliwiając graczom nowy start i nowy krajobraz konkurencji”.
Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat aktualizacji Allegiance, która powinna wkrótce trafić na serwer eksperymentalny, zachęcamy do zerknięcia na blog programisty na oficjalnej stronie gry.